Headlines News :
Home » » MOHON TERASA !!! HANTU DUIT TAK DAPAT MENYALAK!!!

MOHON TERASA !!! HANTU DUIT TAK DAPAT MENYALAK!!!

Written By The Turtle Kick on Thursday 24 July 2014 | 12:21:00 am

Assalamualaikum wbt….

Al Kisah Pok Mat Temper yang menjadi kegilaan semua gadis-gadis melaya pada zaman kegemilangannya di sebuah negeri pantai timur.

Semasa zaman remajanya Pok Mat Temper adalah seorang artivis sebuah parti yang ditunjangi cahaya sang rang bulan. Pok Mat Temper adalah seorang yang berljiwa kental yang tak lapuk dihujan tak kering dek panas mentari. Itu lah jiwa,hati yang ada pada seorang anak mude yang bernana Pok Mat Temper..

Didalam kampungnya Pok Mat adalah seorang remaja belia yang nakal juga dan penuh dengan perasaan hasad dengki dengan kejayaan orang lain terutamanya kawan-kawan yang sebaya dengannya di dalam kampong itu.

Pok Mat amat terkesan dan tercabar dengan keadaan itu lalu berfikir bagaimana untuk membuatkan dirinya lebih hebat dan power dari kawan-kawannya. Didalam kampungerinya itu Pok Mat hanya takut dan segan dengan seorang hamba Allah yang diberi gelaran Abang BOTAK.

Abang BOTAK adalah orang yang tidak takut akan sesiapa pun dan Abang BOTAK juga adalah orang yang paling dihormati di dalam kampong Pok Mat Temper.

Oleh kerana Pok Mat terlalu menghormati dan menyanjungi Abang BOTAK serta pengaruh Abang BOTAK di dalam kampungnya, Pok Mat cuba mendekati si Abang BOTAK itu.Abang BOTAK adalah seorang pejuang yang tidak pernah lari dari perjuangan dan amat-amat disanjungi oleh Masyarakat kampungnya.

Abang BOTAK sedar akan perihal Pok Mat Temper ini dan tujuannya mendampingi Abang BOTAK. Lalu Abang BOTAK dengan caranya tersendiri menarik Pok Mat Temper keluar dari parti Sang Rang Bulan dan menyertai parti keris kesumat di pinggang.

Beberapa tahun kemudian setelah menjadi pengikut setia Abang BOTAK lalu Abang BOTAK mengankat Pok Mat Temper menjadi ketua dari kalangan orang muda belia dikampungnya itu. Selepas itu pok Mat temper membukak dadanya dengan luas dengan kuasa yang ada padanya itu.

Selepas itu Pok Mat temper memulakan langkah demi langkah dengan sokongan kuat Abang BOTAK meneruskan misinya untuk keperingkat yang lebih tinggi. Semasa pertandingan Parti Keris Kesumat di Pinggan berlangsung Pok Mat temper telah mencuba nasibnya dengan memasuki pertandingan itu tetapi Pok Mat Temper mendapat Keputusan yang mengecewakan.

Selepas daripada itu Pok Mat temper menggunakan Abang BOTAK supaya mendesak Ketua Remaja Belia untuk mengambilnya sebagai Ahli Lantikan dan kumpulan Belia Remaja itu. Lalu dengan kuasa yang ada pada Abang BOTAK, Pok Mat Temper telah dilantik oleh Ketua Belia Remaja pada masa itu.

Setelah dilantik menjadi Ahli dalam gerakan belia remaja itu, Pok Mat Temper sekali lagi telah di lantik menjadi setiausaha tertinggi di kawasan jajahannya dan Pok Mat temper telah pergi kerumah Ketua Kawasannya itu dan menanyakan berkenaan jawatan yang disandangnya itu mempunyai GAJI atau TIDAK lalu Ketua kawasannya bertanyakan “ SIAPAKAH YANG MELANTIK KAMU”?

Jawapnya Pok Mat temper “KETUA TERTINGGI BELIA REMAJA”... oooo…”KO PERGILAH TANYA KETUA TERTINGGI ITU, BUKAN AKU YANG MELANTIK KO “... Jawab Ketua Kawasan tersebut.

Pada keesokan harinya terdengarlah cerita Pok Mat Temper telah meletak jawatan sebagai SETIAUSAHA Belia Remaja didalam Kawasannya. (Nampak sangat Pok Mat temper ini tersangat gile kan wang dan ingin mencari kekayaan dengan jawatan yang disandangnya itu).

Dan baru-baru ini juga Pok Mat Temper telah mengaturkan langkah demi memiliki kuasa dalam KAMPUNG nya dengan beberapa orang-orang telah mengerakkan untuk mengambil alih tampuk yang diduduki oleh Abang BOTAK.

Dia merancang denga begitu rapi sekali untuk menjatuhkan Abang BOTOK tanpa pengetahuan Abang BOTOK. Pakatan sulit yang dibuat hamper-hampir Berjaya menyinkirkan Abang BOTAK tetapi KUASA Allah telah mengalihkan perkara itu berlaku.

Sekarang ini Abang BOTAK masih tidak mengetahui akan perkara ini jika Abang BOTAK tahu make akan bercerailah BADAN dan NYAWA…

…. AKAN BERSAMBUNG DENGAN EPISOD YANG LEBIH MENJENGKEL KAN…. NANTIKAN…

Sharmila Zulaikha
20 Julai 2014
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Parti Amanh Negara

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. The Turtle KICK - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template