Headlines News :
Home » » PA Exco Belia & Rakan Mohon Solat Hajat Pecoh Perut?

PA Exco Belia & Rakan Mohon Solat Hajat Pecoh Perut?

Written By The Turtle Kick on Monday 10 August 2020 | 9:35:00 am

Kuala Terengganu : Tular sejak semalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh seorang Personal Assistant (PA) kepada YB Exco Belia dan Sukan Negeri Terengganu mohon natizen membuat solat hajat terhadap mantan Setiausaha Kerajaan Terengganu.

Pemilik akaun Facebook yang bernama "Ikwan Wan" atau lebih dikenali sebagai Ikwan PA membuat kenyataan di ruangan FB beliau dan juga ruangan komen GM Duyung Marina Resort & Spa Wan Mohd Faizul Wan Abas.

Kenyataan itu dikeluarkan kerana tidak puas hati dengan pengurusan pihak Majlis Agama Islam Dan Adat Melayu Terengganu (MAIDAM) kerana gagal memberi tauliah mengajar agama di seluruh Terengganu walaupun Pas menguasai kerajaan.

Ikwan dan rakannya Zakaria Bakal Jenazah juga memohon natizen membuat solat hajat dengan kenyataan "Pakat berdoa sekiranya wak payoh mayang hajat sampai pecah perot" dan nyata ianya sebagai ugutan kerana tidak berpuas hati dengan perkara(tauliah) tersebut.

Link : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3320308194657989&id=100000365221980

Kenyataan-kenyataan ugutan itu boleh dilihat di ruangan komen status FB GM Duyung Marina(Faizul) semalam yang juga berniat jahat dengan MAIDAM dan pihat pengurusannya.

Manakala YB Exco Pembangunan Insan, Dakwah dan Penerangan Terengganu merangkap Adun Bukit Payong Mohd Nor Hamzah tidak terlepas memuat naik status menghasut didalam FB beliau dan menyatakan bahawa beliau tidak mempunyai kuasa dalam isu perlantikan atau tauliah kepada penceramah agama didalam negeri ini.

Katanya, "Saya sayang UAI dan semua ustaz yg bekerja utk dakwah Islam. Tapi saya tidak mampu membantu dan menunai semua kehendak orang tersayang sebab saya manusia yang terbatas keupayaan dan kuasa.

Moga Allah membalas usaha dakwah sesiapa sahaja. Tk.."
Link : https://www.facebook.com/146150345519291/posts/1990935131040794/
Untuk makluman semua, beliau exco yang menjaga MAIDAM dan JHEAT dan mana mungkin tidak mempunyai kuasa untuk meluluskan permohonan tauliah atau pun beliau sengaja mencari kesalahan penguasa Tertinggi Agama Negeri Terengganu?

Tauliah kepada ustaz-ustaz bukannya datang dari MAIDAM malah ianya dikeluarkan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT), manakala ahli panel memberi tauliah tersebut terdiri daripada Mufti, Timbalan Pesuruhjaya dan beberapa orang lagi yang mahir dalam bidang keagamaan serta tauliah tersebut dengan perkenan DYMM Sultan Terengganu. 
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Parti Amanh Negara

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. The Turtle KICK - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template