Headlines News :
Home » » "ANJING OH ANJING" Datang Juga Engkau Mengadap Tuan KU

"ANJING OH ANJING" Datang Juga Engkau Mengadap Tuan KU

Written By The Turtle Kick on Tuesday 12 August 2014 | 12:30:00 am

Petang tadi telah menjadi sesuatu yang ANEH kepada bumi terengganu, Hujan tidak... RIBUT pun TIDAK.. tetapi tiba-tiba angin bertiup membelah Laut China Selatan yang singgah di Perkampungan RUSILA Marang.

Apa tidaknya... baler yang menjelma tiba dibumu Terenggan Darul Iman, datangnya tidak undang dan pergi tidak dihalau. 

Datangnya membawa pujuk rayu agar tok guru menyembahnya dengan memberikan salam terakhir untuk keluarganya berkuasa.Tetapi datangnya kali ini dengan sambutan hina dari PEMUDA PAS TERENGGANU?

Kata Pemda PAS tersebut "Anwar ibarat seekor ANJING yang tersepit" datang menagih simpati dari MAHA GURU..kih..kih..kih..
Dek kerana mah berkuasa, janji ditabur lagi dan rayuan dan auta itu mungkin membaut imam sebesar masjid RUSILA itu bergegar dan kata-katanya dulu bukan lagi menjadi pedoman dan nasihat kepada pengikut nya..





Apabila melihat kepada senario yang berlaku antara Anwar Ibrahim dengan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, rasanya sesuai jika peribahasa ‘Bagai melepaskan anjing tersepit“, demikian luahan kemarahan Ketua Pemuda Pas Kuala Terengganu, Ustaz Wan Mohd Faizul Wan Abas di dalam satu kenyataan di media sosial mengulas tentang tindakan Anwar yang dilihat membelakangkan ulamak-ulamak PAS.[BACA SINI]
Faizul melahirkan rasa kesalnya kerana beliau berpendapat PAS amat konsisten memperjuangkan keadilan, serta mempertahankan semangat setiakawan di antara kedua-dua parti tersebut.
Beliau mendakwa, sebaliknya yang berlaku adalah PAS sering menjadi mangsa di kalangan rakan pakatan rakyat yang menyerang dan menyalahkan PAS apabila timbulnya sesuatu isu.
Di dalam salah satu komentarnya, beliau juga menyifatkan Anwar sebagai manusia yang tidak mengenang budi.
Di saat dia ditelanjangkan pemerintah ketika itu, pimpinan PAS lah yang balutkan dia pakaian. Ustaz-ustaz, Tok-tok Guru berhujjah dengan al Quran dan hadis. Tuan Guru Haji Hadi karang buku Qazaf…tup-tup dia suruh budak-budaknya ‘telanjangkan’ Tok Guru kita… memang ANJING!”
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Parti Amanh Negara

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. The Turtle KICK - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template