Headlines News :
Home » , » Amzad Menonjolkan Diri Demi Menjadi Calon PAS Dun Wakaf Mempelam pada PRU14

Amzad Menonjolkan Diri Demi Menjadi Calon PAS Dun Wakaf Mempelam pada PRU14

Written By The Turtle Kick on Wednesday 22 July 2015 | 2:09:00 pm



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…
Bissmillah hiroh’ma  niroh’him…
Segala puji Bagi Allah, Tuhan Sekian Alam…

Menjadi Ahli PAS pada 6 Oktober 2012
Kebelakangan ini ramai yang membicarakan tentang perjuangan melayu, pembelaan keatas bumi putera melayu yakni kaum asal membuka Tanah Melayu di Bumi Malaysia ini yang juga dikenali sebagai Bumi Melayu.

Ramai di kalangan muka baru Parti yang tak pernah memperjuangkan bangsa melayu turut tampil dengan kelainannya sekarang ini dengan tektik  dan teknik yang telah diguna lama oleh UMNO yang mana sememangnya telah menjaga melayu dan bumi bertuah ini.

Sejak kebelakangan ini di negeri Terengganu terdapat 2 individu yang cuba menonjolkan diri mereka dengan cerita isu rakyat yang mana telah menidakkan akan usaha perti kerajaan selama yang telah menjaga HAK Melayu berkurun lamanya.

Yang terbaru paling kuat bersuara iaitu Ahmad Amzad Hashim yang merupakan Ketua Penerangan PAS Kawasan Kuala Terengganu merangkap Presiden Gerakan Anak Terengganu Insaf (GANTI) dan juga bekas Kontraktor serta sebagai CEO kaya raya dengan Marine System Engineering Terengganu (MSET).


Pada 2012 Amzad telah istihar menganut PAS yang mana selama ini telah mencari kekayaan dengan MSET dan mempunyai simpanan hinggan berjuta-juta.(lupa daratan).

Sejarah tidak dapat dipadamkan dengan apa jua sekali pun walaupun diri itu sudah insaf… hihihi(zaman muda mu ku tahu)..

Pada PRU 13 yang lalu, beliau sudah bercita-cita ingin menjadi Calon PRU 13 mewakili PAS di Kawasan N13 Wakaf Mempelam dan oleh kerana mendapat tentangan daripada jentera yang membawa Wahid Endut selama ini AKHIR BELIAU AKUR dengan jentera tersebut.

Sekarang ini peluang beliau untuk menjadi Calon Dun Wakaf Mempelam yang mana dengan ke uzuran Calon sedia ada dengan perkhidmanatan pun terlampau uzur bagi rakyat Wakaf Mempelam khasnya.

Beliau Baru sahaja menganggotai Jemaah PAS dan kini telah menengelamkan para penggerak lama dalam PAS Kuala Terengganu dan juga Wakaf Mempelam serta menonjolkan perjalan dirinya sahaja.

Jemaah PAS terus ditinggalkan agar Pemimpin atasan PAS sekarang ini dapat melihat beliau bekerja dan bukan mewakili Jemaah kawasannya dan terus meninggalkan Wan Mohd Faizul Wan Abas yang lebih dikenali sebagai Faizul Abas dari Seberang Baroh Wakaf Mempelam sebagai penggerak yang lama di Wakaf Mempelam.

Faizul merupakan Ketua Pemuda PAS Kawasan yang mana nama juga dikaitkan semasa PRU 13 bagi mengantikan Adun sekarang ini Abdul Wahd Endut dan jentera Wahid lebih merestui Faizul Abas menjadi calon ketika itu berbanding Amzad Hashim. SINI

Sekarang ini Faizul Nampak tenggelam walaupun beliau boleh membawa beribu-ribu orang dalam satu perhimpunan yang diadakan dan AMZAD tiada kekuatan itu kerana beliau adalah orang baru dalam PAS Kuala Terengganu.

“Faizul mempunyai tarikan tersendiri dalam memimpin Pemuda PAS Kuala Terengganu berbanding dengan Amzad yang datangnya dari benih UMNO” katanya seorang Jentera Pas Wakaf Mempelam

“Kalau PRU 14 ini kami mahu kan Ustaz Faizul Abas dan kami tidak mahu nama lain diangkat lagi” katanya lagi. (nama rahsia boh).. SIRI 1 ( bersambung lagi)

- penulis maya -


Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Parti Amanh Negara

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. The Turtle KICK - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template