Headlines News :
Home » , , » APAKAH Muslihat Muslimat PAS Bantu Adik Siti Aisyah Suraya

APAKAH Muslihat Muslimat PAS Bantu Adik Siti Aisyah Suraya

Written By The Turtle Kick on Wednesday 10 February 2016 | 3:13:00 pm


Siti Aisyah Suraya Binti Ramle, merupakan pelajar tingkatan satu Sekolah Menengah Kebangsaan Manir, yang tinggal dialamat 359, Kampung Teluk Menara Manir, 21200 Kuala Terengganu menerima tawaran sambung belajar di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Kuala Terengganu pada 15 Februari 2016 ini.

Menurut Sumber Adik Siti Aisaya Suraya ini anak yatim dan mempunyai tujuh orang adik beradik dan anak yatim kematian bapa.

Ibu beliau yang bekerja mengambil upah menjahit pakaian dan dengan pendapatan yang tidak seberapa itu telah menolok pemorhonan untuk adik Aisyah sambung belajar ke MRSM pada peringkat awal dan setelah dipujuk oleh pihak sekolah dan  juga kepimpinan Kampung akhirnya Ibu Adik Aisyah menerimanya.

Menurut sumber dari SMK Manir, pihak Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) telah mengambil perjalanan untuk membantu adik Aisyah Suraya ini dari segi kewangan tunai dan juga akan membuka akauan bank untuk beliau.

Dalam pada itu Jumaat lepas, Yang Dipertua PIBG Sekolah telah memaklum kepada Tuan Haji Mokhtar ( Tok Iman) masjid Manir dan telah mengumumkan untuk membuat  kutipan pada hari jumaat yang lalu (5 Februari 2016).

Derma atau sumbangan itu akan disalurkan kepada Adik Aisyah bagi membantu beliau di sisi permulaan di sekolah yang baru nanti.

Aisyah merupakan pelajar cemerlang UPSR 2015 dengan keputusan 5 A dan peperiksaan UPKK 8A serta menerima anugerah murid cemerlang Exxon Mobil pada tahun lalu di Sekolah Kebangsaan Manir.

Dimanakah   jabatan-jabatan dan agensi kerajaan yang dipertanggungjawabkan dalam membela rakyat yang kita tahu Terengganu meduduki tangga kelima terbawah  negeri termiskin dinegara ini dan perbelanjaan setiap tahun makin besar?

Peruntukkan Bajet tahun ini juga besar dan adakah mereka ini membazirkan duit rakyat dengan pembangunan yang tidak mendatangkan manfaat kepada rakyat negeri ini?

Cikgu Sa'adariah atau Kak Da telah mengambil perjalanan yang singkat dengan menyebarkan perkara ini di laman media sosial dan pada asalnya pihak sekolah telah berbincang panjang lebar kaedah yang akan diguna pakai untuk membantu adik Aisyah ini. (Lebih Sudu dari Kuah…) kononnya dilihat baikkk…

Sa’adiah dengan jawatan sebagai Penolong Kanan dan Hal Ehwal Murid SKM Manir ini telah membuat keputusan sendiri dengan meminat pertolongan anak beliau yang merupakan jentera pemuda PAS Manir untuk mensensasikan perkara ini.

Peluang yang ada dihadapan mata tidak akan dibiarkan begitu sahaja oleh jentera pemuda PAS itu untuk menidakkan usaha kerajaan dalam kebajikan kepada rakyatnya har ini.

Manakala cikgu Sa’adiah juga merupakan muslimat PAS yang aktif di kawasannya di Taman Biji Sura, Teluk Menara, Manir.


Persoalan yang timbul dari kalangan natizen hari ini, adakah sumbangan orang ramai itu sampai kepada empunya diri dan berapa jumlah sumbangan yang diterima setakat hari ini??

Ia perlu diumumkan oleh Cikgu Sa’adiah bagi meleraikan kekusutan yang berlaku kerana setiap duit yang masuk itu hanya untuk adik Aisyah dan bukannya untuk perkara yang lain.

Natizen merasa bimbang dengan duit mereka derma itu disalh gunakan untuk kepentingan yang lain dan hari ini mereka anggap derma mereka untuk membantu adik Aisyah iini.

Duit untuk anak yatim perlu diberikan kepada empunya badan walaupun satu sen ia tetap tidak boleh dimakan oleh sesiapa pun melaikan hati mereka sudah hitam dan kotor!!!

Nama, No telefon dan akaun bank orang yang disalurkan derma atau sumbangan itu.

Name cikgu            : Puan Sa'adariah binti Noh
Nombor Telefon     : +60 17970 9508
No. Akaun Bank:
CIMB: 7610811941

BSN : 0010029898210742
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Parti Amanh Negara

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. The Turtle KICK - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template